- Home
- Organigrama școlii
Organigrama școlii

Comandantul este persoana cu autoritate investită legal care exercită actul de comandă asupra personalului școlii, precum și asupra celui aflat temporar în subordine. El reprezintă școala și poartă întreaga răspundere pentru asigurarea/menținerea capacității operaționale a școlii, respectarea disciplinei, starea morală a personalului din subordine, păstrarea integrității patrimoniului și pentru păstrarea, paza și apărarea drapelului de luptă al școlii.
Comandantul are, pe lângă atribuțiile comandantului de unitate militară, și atribuțiile specifice prevăzute în Regulamentul-cadru privind organizarea și funcționarea școlilor militare de maiștri militari și subofițeri, aprobat prin Ordinul ministrului apărării naționale nr. M6/2025.
Comandantul este președintele consiliului de conducere și șeful direct al întregului personal din școală.
Locțiitorul se subordonează nemijlocit comandantului școlii și exercită atribuțiile comandantului pe timpul cât acesta absentează sau nu este prezent în unitate. Acesta îndeplinește atribuțiile specifice funcției, prevăzute în regulamentele militare, precum și atribuțiile directorului adjunct prevăzute în Regulamentul-cadru de organizare și funcționare a unităților de învățământ preuniversitar, aprobat prin Ordinul ministrului educației nr. 5.726/2024.
Locțiitorul este președintele consiliului profesoral.
Maistrul militar de comandă este liderul maiștrilor militari, subofițerilor, soldaților, gradaților profesioniști și elevilor din școală. El este model de pregătire profesională, exigență, integritate, fermitate și principialitate.
Se subordonează nemijlocit comandantului / înlocuitorului legal și face parte din echipa de comandă a școlii.
Comandamentul este elementul de structură din compunerea școlii, organizat pentru exercitarea actului de comandă și investit prin acte normative specifice cu atribut de conducere a tuturor activităților ce se planifică și desfășoară în școală.
Comandamentul școlii este structurat în așa fel încât să asigure coordonarea activităților școlii, să îndeplinească sarcini specifice de stat major, comandă și control și să realizeze comunicarea cu eșalonul superior sau cu alte unități.
Statul major este structura de bază a comandamentului școlii prin care comandantul realizează conducerea forțelor subordonate. Prin activitatea sa specifică, facilitează în cea mai mare parte exercitarea actului de conducere de către comandant: previziune și prognoză, planificare, organizare, comandă, coordonare și control, desfășurate succesiv și integrate într-un proces coerent și unitar. De asemenea este structura prin care comandantul exercită condurerea nemijlocită a tuturor activităților planificate și desfășurate în sprijinul procesului educațional precum și a celorlalte activități specifice oricărei entități militare.
Prin structurile de sprijin decizional comandamentul școlii realizează:
- planificarea și programarea bugetară pentru desfășurarea activităților specifice;
- achizițiile publice;
- implementarea normelor privind protecția informațiilor clasificate;
- administrarea informațiilor cripto;
- asigurarea medicală;
- asigurarea asistenței juridice;
- cunoașterea și asistența psihologică a personalului;
- organizarea și verificarea respectării normelor de securitate și sănătate în muncă;
- desfășurarea activităților cu respectarea normelor de protecție a mediului;
- organizarea și verificarea respectării normelor de supraveghere tehnică și metrologie legală;
- apărarea împotriva incendiilor;
- activitatea de informare și relații publice;
- lucrul cu documentele clasificate NATO;
- lucrul cu documentele clasificate naționale.
Structura de instrucție și educație asigură proiectarea, planificarea, organizarea, desfășurarea, coordonarea și evaluarea activităților de instrucție și educație și este constituită din:
- structuri de management al instrucției și educației;
- catedre;
- subunități de elevi;
- baza asigurare învățământ și logistică didactică.
La nivelul structurii de instrucție și educație se constituie și funcționează, în baza hotărârii consiliului de conducere, comisia pentru curriculum.
Structurile de management al instrucției și educației, au următoarele atribuții principale:
- elaborează documentele de planificare, organizare, desfășurare, evaluare, control și evidență a procesului educațional;
- gestionează documentele de conducere, documentele școlare și actele de studii;
- elaborează informări, analize și sinteze privind starea învățământului;
- asigură desfășurarea concursurilor, examenelor și evaluărilor care se organizează în școală;
- întocmesc repartiția sarcinilor didactice și propun modul de suplinire a posturilor vacante, temporar vacante sau a orelor care nu se pot constitui în norme întregi;
- controlează modul de îndeplinire a sarcinilor didactice.
Catedrele se constituie din instructori militari și personal didactic civil care predau aceeași disciplină de studiu, discipline înrudite sau discipline cuprinse în aceeași arie curriculară, precum și din rândul instructorilor militari asociați din școală sau din alte unități militare, care sunt specialiști în domenii cuprinse în curriculumul programelor de studii / de instruire.
Catedrele au următoarele atribuții:
- Planifică, proiectează și desfășoară activitățile didactice de predare-învățare-evaluare și de instruire, pentru implementarea planurilor-cadru de învățământ/ planurilor de instruire și a programelor analitice/de instruire, după caz;
- Analizează, periodic, performanțele elevilor și cursanților și, după caz, organizează și desfășoară sesiuni de consultații sau activități de pregătire individualizată pentru elevii/ cursanții cu performanțe scăzute;
- Organizează și desfășoară activități de pregătire specială a elevilor și cursanților pentru examene / concursuri / evaluări finale;
- Elaborează informări asupra propriilor activități, anual sau ori de câte ori este nevoie.
În cadrul școlii funcționează următoarele catedre:
- Catedra Științe fundamentale, educație fizică și sport
- Catedra Navigație și arme sub apă
- Catedra Artilerie și rachete navale și antiaeriene
- Catedra Radioelectronică navală
- Catedra Electromecanică navală
Efectivele de elevi sunt organizate în subunități de elevi, astfel:
- a) plutoane, constituite, de regulă, din efectivul unei clase de elevi;
- b) companii, constituite din efectivul de elevi ai aceluiași an de studiu;
- c) batalionul, constituit din efectivul total de elevi din școală.
Baza asigurare învățământ și logistică didactică este structura care asigură personalul, baza materială și tehnica necesare desfășurării activităților de învățământ.
Structurile de sprijin logistic sunt structurile care asigură din punct de vedere tehnic și logistic activitățile școlii.